Djela “Šta je zapravo kreativnost” i “Kako se podstiče kreativnost” autorice Milice Drobac – Pavičević 7. 12. na sajmu KUN

Djela “Šta je zapravo kreativnost” i “Kako se podstiče kreativnost” autorice Milice Drobac – Pavičević 7. 12. na sajmu KUN


Promocija književnih djela “Šta je zapravo kreativnost” i “Kako se podstiče kreativnost”, autorice Milice Drobac – Pavičević biće održana u okviru sajma Knjige u nišama – KUN, u galeriji BKC-a, u subotu, 07. 12. u 18, 30 sati.

Promotorica će biti Marija Pejić.

Milica Drobac Pavićević (1979) profesorica je na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Banjaluci. Doktorsku disertaciju pod nazivom „Psihološki efekti vježbe i transfera u razvoju kreativnosti kod intelektualno darovitih učenika viših razreda osnovne škole” odbranila je 2014. godine i stekla zvanje doktora psiholoških nauka. Odgovorni je nastavnik za užu naučnu oblast Pedagoška i školska psihologija. Saradnik je u Astronomskom društvu Višnjan i Znanstveno-edukacijskom centru Višnjan iz Istre, gdje već dvije godine osmišljava, priprema i vodi radionice iz oblasti psihologije za učenike osnovnih i srednjih škola u sklopu projekta Youth Science Camp (YSC). Takođe je zvanični psiholog ogranka udruženja MENSA u Bosni i Hercegovini.

Šta je zapravo kreativost” – autorica: Milica Drobac – Pavićević

Riječi kreativnost, ili stvaralaštvo čujemo toliko često, reklo bi se svakodnevno. Zbog toga stičemo utisak kao da je to nešto što je savršeno poznato i neupitno, a kako i ne bismo tako vjerovali kad je prisutna hiperprodukcija tekstova, članaka i blogova na ovu temu. Ali ako bismo se zabavili definicijama pojma kreativnosti, kao i pokušajima objašnjenja njene prirode, uočili bismo prilično šarenilo i nesklad među njima. I to ne samo kod laika, što je i očekivano, već i kod naučnika, bilo da su oni psiholozi, filozofi, sociolozi, lingvisti, ekonomisti, istoričari umjetnosti, ili neki drugi.

Namjera ove knjge je da ponudi pregled istorije i razvoja pojma kreativnosti od antike do danas, da osvijetli mehanizme koji leže u njenom korijenu, kao i da istraži moguće načine kako se kroz obrazovni sistem ova sposobnost može razvijati i ohrabrivati. Ova knjige, dakle, nije namijenjena samo proučavaocima ove oblasti već svima onima koji žele da shvate kako nastaje nešto novo i kako se ta sposobnost može razvijati – kod naših učenika, kod naše djece, kod naših prijatelja i saradnika.

“Kako se podstiče kreativnost” –  Nakon objavljivanja knjige „Šta je zapravo kreativnost?”, koja donosi pregled istorije i razvoja pojma kreativnosti od antike do danas i mogućih načina kako se kroz obrazovni sistem ova sposobnost može razvijati i ohrabrivati, profesorica Drobac Pavićević usmjerila je pažnju na pitanje kako da se teorija koja se tiče pojma kreativnosti što više približi praksi. Zaključke do kojih je stigla, prateći  empirijske podatke savremenih psiholoških istraživanja, objedinila je u knjizi „Kako se podstiče kreativnost?ˮ. Kako bi zvučale dobro poznate priče poput „Crvenkape” ili „Trnoružice” ispričane iz ugla negativca, kako mapa sa blagom može poslužiti kao primjer zanimljive školske aktivnosti, kako bi izgledala prepiska između poznatih istorijskih ličnosti – knjiga koja je pred vama nudi niz smjernica i savjeta za kreiranje primjera i zadataka koji bi trebalo da podstiču i razvijaju kreativno mišljenje.

***

Lično obraćanje autorke, pisanje u prvom licu jednine, sa neizostavnim „ja mislim” – jednu, naučnički gledano, u osnovi iznimno komplikovanu psihološku i sociološku temu autorka preobražava u razgovor sa čitaocem. Takva neposrednost i jednostavnost obraćanja uveliko pomaže da se tematika kreativnosti približi upravo onima koji treba da kreativnost potiču, dakle svima nama, čitaocima-laicima, roditeljima, a na prvom mjestu nastavnicima, koji su, slijedom svoje profesije, uključeni u najsenzitivniji mogući proces jednog društva – oblikovanje narednih generacija, naše ukupne budućnosti.

Prof. dr Irena Stanić

Zbog jednostavnosti u obraćanju, uz adekvatno prikazanu stručnu terminologiju, autorka je ovo djelo učinila dostupnim profesionalcima iz oblasti obrazovanja poput učitelja, nastavnika, srednjoškolskih profesora, pedagoga, a ne samo psiholozima. Oslanjajući se na citate iz empirijskih istraživanja i preglednih radova, rukopis je svojevrstan most koji spaja obale teorije i prakse. Knjiga ,,Kako se podstiče kreativnost?” značajno je djelo jer je istaknuta važnost okruženja, posebno u našim školama, za podsticanje i ispoljavanje jedne od najznačajnijih kompetencija za 21. vijek – kreativnosti.

Prof. dr Srđan Dušanić