JU „Bosanski kulturni centar KS“ u okviru koncertne sezone klasične muzike najavljuje koncert Klavirskog trija u okviru kojeg će se publici predstaviti talentovane umjetnice, dobitnice mnogobrojnih nagrada na takmičenjima u Bosni i Hercegovini i inostranstvu. Nastupit će, Lidija Paulin, violončelo, Sonja Vojvodić, violina i Sonja Marković, klavir. Koncert će se održati u subotu, 30. 10. 2021. u 19, 30 sati, u Galeriji JU BKC KS.
Umjetnice će kroz pomno odabrana djela publiku povesti na muzičko putovanje koje će započeti kompozicijom Klavirski trio u G – duru, KV 496, Wolfganga Amadeusa Mozarta. Muzička kritika ovog bezvremenskog kompozitora svrstava u red najgenijalnijih kompozitora svih vremena. Jedan je od trojice glavnih predstavnika bečke klasike.
Zatim će biti izvedeno djelo Klavirski trio br.39 u G – duru “Gypsy”, Hob. XV:25 koje je komponovao Joseph Haydn, austrijski kompozitor i dirigent, te jedan od najplodnijih i najistaknutijih kompozitora klasičnog perioda u muzici. Uz W. A. Mozarta i L. van Beethovena, smatra se najznačajnijim predstavnikom bečke klasike. Spada u red najslavnijih kompozitora na evropskoj muzičkoj sceni s kraja 18. vijeka. Po značaju upoređivan je sa Williamom Shaekspearom u književnosti.
Program će zaključiti kompozicijom Klavirski trio u fis – molu, koju je komponovao Arno Babajanyan, (1921. – 1983.) sovjetski i armenski kompozitor i pijanista. Veći dio njegove muzike ukorijenjen je u armenskoj narodnoj muzici i folkloru, koju općenito koristi u virtuoznom stilu Rahmanjinova i Hačaturijana. Babajanian je također bio zapažen pijanista i često je na koncertima izvodio svoja djela, a Dimitrij Šostakovič ga je hvalio kao „briljantnog učitelja klavira“.
Ulaznice za koncert se mogu preuzeti besplatno na blagajni JU BKC KS od srijede, 27. 10. 2021. dok će se na dan koncerta prodavati po cijeni od sedam KM. Publika će koncertu moći prisustvovati uz pridržavanje epidemioloških mjera.
Program:
W.A.Mozart : Klavirski trio u G – duru, KV 496
J.Haydn: Klavirski trio br.39 u G – duru “Gypsy”, Hob. XV:25
Arno Babajanyan: Klavirski trio u fis – molu
BIOGRAFIJE
Sonja Marković, klavir – Klavirski odsjek završila je kao student generacije na Akademiji umjetnosti u Banjaluci u klasi prof. Nevene Popović. Master studije klavira završava u istoj klasi na Fakultetu Muzičke Umetnosti u Beogradu, kao i master kamerne muzike u klasi prof. Ladislava Mezeija. Usavršavala se 6 mjeseci na muzičkoja kademiji „Stanislaw Moniuszko“ u Gdanjsku u klasi prof. Bogdana Kulakowskog nakog čega pohađa i seminare za mlade pijaniste Jugoistočne Evrope kod prof. Jokuta Mihailović i prof. Aleksandre Romanić, Hinka Haasa, kao i seminare prof. Jurija Kota, majstorski kurs prof. Vladimira Ovčinjikova, Emanuela Krasovskog, Christophera Taylora i Manhattan String Quartet-a. Dobitnica je preko 70 republičkih i međunarodnih nagrada među kojima se ističu prve nagrade (solo klavir) u Torinu, Lisabonu, Kitenu, Kavadarcima, Brazil (online), 4. nagrada u Zagrebu na troetapnom takmičenju, 3. nagrada u Rimu (F. Chopin), više prvih nagrada na međunarodnom takmičenju Banjalučko bijenale, nagrada za najbolje izvođenje Claude Debussy-a, nagrade na Šopenijadi, prve nagrade u Beogradu, Šapcu, Smederevu, Bijeljini, Sarajevu, Nišu, Kragujevcu. Koncertirala je i na brojnim festivalima poput: „Sarajevo Chamber Music Festival“, „Kult“ festival, „Music & More Summer Fest“, kao i Festival „Boljšoj“ koji se održava na Mokroj Gori. Također je davala koncerte u Banskom dvoru, Domu OS BiH, Bošnjačkom Institutu, BKC-u, Sinagogi, Kulturnom centru Beograda, Galeriji Srpske Akademije Nauka i Umetnosti, SKC-u, Narodnoj biblioteci Srbije, Galeriji Kolarca, kao i Velikoj sali Kolarčeve zadužbine, gdje je nastupala sa združenim orkestrom Akademija iz Banja Luke, Sarajeva i Beograda, uključujući i pobjedničke koncerte u okviru takmičenja koje je davala u Moskvi i Francuskoj, te Kijevu, Barseloni, Rimu i Talinu. Sa klavirskim triom održala je dvije turneje u Gracu (Gut Hornegg), Minhenu (Steinway house), Beču (Haydn house), Ljubljani (Mestni muzej), Splitu (Hatze), Sarajevu (Bošnjački institut) i Beogradu (Artget). Snimala je za radio Ljubljanu 1, Radio Beograd 202, kao i RTS digital. Pored nagradnog nastupa u Carnegie Hallu (SAD) koji je predviđen u junu 2022. i kojeg je trio osvojio kao pobjednik takmičenja, Sonja je također i član žirija na „Culley International Competition“ za mlade talente do 18 godina koje se održava u New Yorku. Trenutno pohađa doktorski studij na FMU Beograd u klasi prof. Ladislava Mezeija i angažovana je kao profesorica klavira i kamerne muzike u osnovnoj i srednjoj muzičkoj školi u Trebinju.
Sonja Vojvodić, violina – Violinu uči sa sedam godina kod prof. Dušana Šestića u Banjaluci gdje završava nižu i srednju muzičku školu. Tokom obrazovanja osvaja mnogobrojne nagrade i ostvaruje zapažene nastupe kao solistica ali i član klavirskog trija sa violončelistkinjom Lidijom Paulin i pijanistom Dejanom Jankovićem. Dvije godine za redom je kao jedina violinistkinja iz Bosne i Hercegovine bila član CEI-YO (Omladinski simfonijski orkestar Centralnoevropske inicijative) pod palicom Igora Corettija (Italija) sa kojima je nastupala u mnogim evropskim gradovima. Član je NBO orkestra (No Borders Orchestra) pod vođstvom Premila Petrovića. Godine 2009., na Danima Vlade S. Miloševića sa svojim kolegom Dejanom Jankovićem izvodi Mendelsonov koncert za violinu, klavir i gudački orkestar povodom 200 godina od rođenja velikog kompozitora pod dirigentskom palicom Darinke Matić-Marović, a 2015. godine izvodi isto djelo sa pianisticom Sonjom Marković pod dirigentskom palicom Branke Radošević. Godine 2010., predstavljala je akademiju kao član Evropskog studentskog kamernog orkestra pod vođstvom Lavarda Skou-Larsena (Austria). U decembru 2010. godine, uz pratnju simfonijskog orkestra izvodila je ,,Havanaise“ od Camille Saint Seansa pod dirigentskom palicom Branke Radošević. Osnovne studije završava u Banja Luci u klasi prof. Maje Jokanović 2012., kod koje okončava i master studije u Beogradu 2013. Godine 2016., na šestom Sarajevo Chamber Music Festival formira klavirski trio sa Lidijom Paulin i Sonjom Marković s kojima je prethodnih godina sarađivala i studirala, te sa kojima upisuje doktorske studije kamerne muzike na FMU u Beogradu u klasi prof. Ladislava Mezeia. Nakon angažmana u svojstvu asistenta violine 4. godine na AUBL, svoj trenutni angažman ima u Crnogorskom Simfonijskom orkestru.
Lidija Paulin, violončelo – Violončelo počinje svirati sa osam godina kod profesora Eduarda Šeršukova i Branislava Petrovića u Banja Luci, gdje završava nižu i srednju muzičku školu. Osnovne studije završava u Banja Luci u klasi prof. Branislava Petrovića, a magistarski studij okončava u Sarajevu u klasi prof. Yevgenija Xaviereffa. Godne 2007., kao jedina čelistkinja iz Bosne i Hercegovine bila je član CEI-YO (Omladinski simfonijski orkestar Centralnoevropske inicijative) pod vođstvom Igora Corettija (Italija) sa kojima je nastupala u mnogim evropskim gradovima. Godine 2009., učestvuje na koncertu „Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino“ (Fiorentinski simfonijski orkestar) u Sarajevu u „Zetri“, pod dirigentskom palicom Ricarda Mutija. Naredne godine, uz pratnju združenog simfonijskog orkestra Akademija umjetnosti na dva koncerta u Banjaluci i Sarajevu, izvodila je Vivaldijev Duet za dva violončela sa Janom Hadžić pod dirigentskom palicom Branke Radošević. U sezoni 2013/2014, bila je vođa dionice violončela STÜBA Philharmonie orkestra iz Njemačke i višegodišnji član Baroknog trija sa prof. Biljanom Jašić-Radovanović (čembalo/klavir) i Marijom Tomić (flauta) sa kojima je takođe imala mnogobrojne nastupe u Banja Luci, Sarajevu (Sarajevska Zima) i Beogradu.Tokom studija pohađala je majstorske kurseve kod renomiranog čeliste Valtera Dešpalja, pijanistkinje Nataše Veljković, te šest godina učestvuje na majstorskim radionicama Manhattan String Quartet-a u Sarajevu, kao i na majstorskim kursevima kod renomiranog čeliste Rustama Komachkova iz Moskve i Violete Smailović-Huart sa kojom je svirala u gudačkom kvartetu i triju kao solista i član orkestra.Također je koncertirala kao član gudačkog okteta zajedno sa Manhattan String Quartet iz New Yorka i renomiranim profesorima sa Julliard School of Music iz New Yorka, kao i članovima Metropoliten Opera Orkestra. Godine 2014., Lidija polaže audiciju za Sarajevsku filharmoniju gdje je i danas angažovana kao Vođa dionice violončela Opere i Baleta NPS. U junu 2016. godine, Lidija je imala solistički nastup na kojem je izvela Schumannov Koncert za Violončelo i orkestar a-moll, Op.129 uz pratnju Orkestra Sarajevske filharmonije. Iste godine, na šestom Sarajevo Chamber Music Festival osnovala je klavirski trio sa Sonjom Vojvodić i Sonjom Marković. Ovaj trio, pobjedivši na festivalu „Viva-Musica“ u 2019., održat će svoj nagradni koncert u Carnegie Hallu (New York) u junu 2022. Trio je pobjednik i laureat takmičenja: „Davorin Jenko“ (Beograd), Festival Slavenske Muzike (Beograd); Festival Talenata (Sremski Karlovci), Republičko takmičenje kamerne muzike (Beograd), „Konstantin Veliki“ (Niš), „Viva Musica“ (Herceg Novi). Trenutno pohađa doktorski studij na FMU Beograd u klasi prof. Ladislava Mezeija, a od akademske 2021/22 angažovana je kao saradnik u nastavi Akademije umjetnosti u Banjaluci.